JeÅ¡tÄ› než odmaturoval na malostranském gymnáziu v HellichovÄ› ulici, v jehož proslulém divadelnÃm kroužku působil, zÃskal zkuÅ¡enost v televizi i ve filmu. I když se pÅ™ihlásil na DAMU, dal nakonec pÅ™ednost angažmá v Divadle na Vinohradech (1966-93), na jehož scénÄ› postupnÄ› vyzrál z pÅ™edstavitelů vitálnÃch, nezkuÅ¡ených mladÃků v hereckou osobnost, schopnou vystihnout povahovou rozmanitost mužských typů stÅ™ednÃho vÄ›ku v komediálnà i v tragické poloze (Grandlehárna, LoupežnÃk, Car Fjodor, Hamlet, Revizor, ZloÄin a trest, Cyrano z Bergeraku, Oidipus).
V kinematografii zaujal citlivými portréty bezelstných dospÃvajÃcÃch chlapců ve stěžejnÃch filmech poloviny 60. let: vystraÅ¡ený Honza v psychologické studii Finský nůž, introvertnà Michal v MáÅ¡ovÄ› BloudÄ›nÃ, nesmÄ›le zamilovaný student Vojta ve VávrovÄ› adaptaci HrubÃnovy Romance pro kÅ™Ãdlovku, nÄ›mecký voják v KoÄáru do VÃdnÄ›.
Pozvolna se propracovával i ke komediálnÃm postávám, Äasto po boku Daniely KoláÅ™ové, jak v televizi (seriál Taková normálnà rodinka, triptych PodnájemnÃci, Otec nebo bratr a Dopis psaný Å¡panÄ›lsky) tak ve filmu: kralevic Karel (Slasti Otce vlasti), královský Å¡enk PeÅ¡ek (Noc na KarlÅ¡tejnÄ›) a frajerský traktorista Honza (Léto s kovbojem).
BÄ›hem 80. let navázal uspěšnou spolupráci s JiÅ™Ãm Menzelem, v jehož komediÃch podle literárnÃch pÅ™edloh ztÄ›lesnil svérázné, podivÃnské a tragikomické figurky: pábitelský strýc Pepin (PostÅ™ižiny), nadÅ¡ený sbÄ›ratel veteÅ¡e Leli (Slavnosti sněženek) a suchopárný zámecký knihovnÃk Bernard Spera (Konec starých Äasů).
Poslednà pravidelnÄ›jÅ¡Ã návraty na plátno absolvoval pÅ™evážnÄ› v dobových kostýmech, napÅ™. jako kaplan (OldÅ™ich a Božena), žoldnéÅ™ ZajÃc (Dva na koni, jeden na oslu), král Ctirad (Nesmrtelná teta) a stárnoucà quijotovský rytÃÅ™ Kornelius (O perlové pannÄ›). Velké popularity dosáhl dÃky televizi jako oblÃbený protagonista mnoha inscenacà a filmů, pohádek a seriálů, jež reprezentujà zejména tituly Záhada hlavolamu (1969), Taková normálnà rodinka (1971), Byl jednou jeden dům (1974), Žena za pultem (1977), Ve znamenà Merkura (1978), Nemocnice na kraji mÄ›sta (1978; 1981; 2003), Plechová kavalérie (1979), Dnes v jednom domÄ› (1980), Lucie postrach ulice (1980), Dynastie Nováků (1982), Dobrá Voda (1982), Doktor z vejminku (1982), Sanitka (1984), My vÅ¡ichni Å¡kolou povinnà (1984), Synové a dcery Jakuba skláÅ™e (1985), Slavné historky zbojnické (1985), Cirkus Humberto (1988), Dido — Geheimnis des Fisches (1991), HÅ™Ãchy pro pátera Knoxe (1992) a PojiÅ¡Å¥ovna Å¡tÄ›stà (2004).
AÄkoliv v roce 1993 ohlásil ukonÄenà herecké kariéry, své rozhodnutà již nÄ›kolikrát poruÅ¡il. V roce 1997 pÅ™evzal po Zdeňku SvÄ›rákovi moderovánà vzpomÃnkového TV poÅ™adu ÚsmÄ›vy Äeského filmu, z nÄ›hož pÅ™ipravil ÄtyÅ™i svazky knih Album usmÄ›vů. Analýzu jeho filmové tvorby pÅ™inesl Jan JaroÅ¡ v knÞce JaromÃr HanzlÃk (Praha, ÄŒSFÚ 1988)